martes, 19 de noviembre de 2013

Sistema educatiu finlandés font al coreà.

Per seguir amb els temes tractats últimament al blog vos portem una nova entrada sobre el sistema educatiu, aquesta vegada anem a centrar-nos amb els sistemes educatius de Finlàndia i de Corea, comparant així les seves diferències.

Per una banda trobem l’educació finlandesa, que és presenta com una de les millors de tot el món. Es regeix per un model que aconsegueix que cada estudiant obtinga el mateix curriculum al acabar els seus estudis. A aquest sistema educatiu la competitivitat no està present, ja que treballen conjuntament i reben la mateixa atenció i formació; el que tampoc trobem són una gran quantitat de deures i tasques per a fer fora del col·legi, deixant-los temps lliure per poder fer les activitats d’oci que vulguin com esports, música o per estudiar el temari.

Per contra el sistema educatiu coreà presenta unes característiques ben diferents, ja que les jornades escolars que realitzen tots els dies els xiquets son ben llargues, sempre tenen molta feina i no tenen temps d’oci. Clar està que els xiquets/tes han de desenvolupar-se amb tots els àmbits, jugar i experimentar, i amb  aquest sistema no ho poden dur a terme. Des de ben menuts ja els porten a classes de reforç perquè afirmen que ho necessiten per tindre una bona educació, que sols amb l’escola pública no hi ha prou. Així, per exemple, una estudiant de segon de batxillerat pot fer una jornada de catorze hores estudiant, al institut i seguidament a les classes de reforç. Açò el que els porta als estudiants és un gran sentiment d’estrès, que fins i tot, ha desenvolupat molts casos de depressió i suïcidi entre aquests, augmentant l’ ingrés a l’hospital dels joves. És veritat  que Corea obté un bon resultat amb els seus estudiants, però aquest resultat no compensa amb que implica aquest sistema educatiu.


Ací us adjuntem uns vídeos que expliquen molt be el funcionament d’aquests sistemes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario