Una vegada més dediquem aquesta entrada per
parlar del currículum, arribant així a la fi d’aquest tema. Com hem parlat dies
enrere el currículum fa referència a tots aquells continguts que es donen dins
d’una aula i de que manera aquestes es porten a terme.
La institució escolar és un lloc fonamental, i
per això ha de ser un lloc de reflexió i reconstrucció del coneixement,
condició essencial d’una pedagogia crítica alliberadora.
Les veus
absents que trobem a la cultura escolar són les següents:
-Les cultures de les nacions de l’Estat espanyol.
-Les cultures infantils, juvenils i de la gent més gran.
-Les ètnies milloritàries o sense poder.
-El món femení.
-Les sexualitats lesbiana i homosexual.
-El món rural i mariner.
-Les persones amb discapacitat.
-Les veus del tercer món.
-Les cultures de les nacions de l’Estat espanyol.
-Les cultures infantils, juvenils i de la gent més gran.
-Les ètnies milloritàries o sense poder.
-El món femení.
-Les sexualitats lesbiana i homosexual.
-El món rural i mariner.
-Les persones amb discapacitat.
-Les veus del tercer món.
Totes
aquestes veus són absents en la majoria dels casos a les aules dels estudiants;
vagament és fan presents en algun dia de l’any. Açò passarà a anomenar-se currículum
de turistes, i un exemple ben clar és la celebració del dia de la dona, es fa
present algun dia, però no al llarg de tot el curs educatiu.
Dit açò, i per deixar el concepte més clar, quan parlem de currículum de turistes?
Quan presenta les següents característiques:
-La trivialització.
-Com a record o dada exòtica.
-En dedicar un dia.
-Estereotipant.
-Tergiversació.
Dit açò, i per deixar el concepte més clar, quan parlem de currículum de turistes?
Quan presenta les següents característiques:
-La trivialització.
-Com a record o dada exòtica.
-En dedicar un dia.
-Estereotipant.
-Tergiversació.
Per tant i
per finalitzar, hi ha d’haver una pluralitat de veus per tindre un sistema
educatiu de qualitat, amb la visió des de diferents punts, sense discriminar.
Vivim en una societat diversa però amb marginació; aquest problema és present i el que tenim que fer és intentar i aconseguir abolir-lo.
Vivim en una societat diversa però amb marginació; aquest problema és present i el que tenim que fer és intentar i aconseguir abolir-lo.
Per acabar aquesta sessió unes companyes
de classe ens varem fer una exposició sobre la creativitat a les aules, tant en
primària com en cursos posteriors. El que varem treure en clar es que és un
procés d’originar idees originals amb valor, que s’ha de fomentar en cada curs
de l’escolarització per poder obtindre un futur personal i diferent al dels
demés.
No hay comentarios:
Publicar un comentario