A aquesta última sessió de didàctica primerament
hem estat parlant de les noves tecnologies i la seva repercussió a la vida
diària.
Estem en una època en la que les tecnologies
estan presents dia a dia, per aquest motiu molts han passat a anomenar aquesta
nova societat com la societat del coneixement, ja que amb un sol “click” pots
obtindre molta informació. També cal remarcar que aquesta informació és molt
accessible però està molt desordenada, menys organitzada.
Les TIC són ben presents a les aules; l’alumnat
del present ha conviscut amb aquestes noves tecnologies pràcticament des de
nàixer. El problema que trobem és que no sempre s’utilitzen aquestes
tecnologies per construir coneixement, sinó que ho fan per estar en contacte
fàtic , per combatre la societat. Aquest canvi també comporta un canvi en el
professorat, ja que aquest deixa de saber-ho tot i passa a ser una figura guia
que encamina a l’alumnat.
És clar que tota la tecnologia no és innovació
però si aquesta s’utilitza com és degut com aportar un gran referent educatiu,
aportant als alumnes, des de ben menuts, noves formes de buscar, aprendre i
adquirir coneixements.
També hem gaudit de tres exposicions de temes
diversos. La primera ha sigut sobre les persones amb Síndrome de Down, on ens
han explicat el concepte d’aquesta malaltia genètica, els processos educatius
que porten endavant aquests, els principals problemes als que s’enfronten i el
tema de la seva integració. Ací us adjuntem l'enllaç que ens han mostrat per
obrir debat obert sobre el tema de la integració amb les persones amb SD.
La segona
exposició que ens han ofert les nostres companyes ha sigut sobre la violència
de gènere; en aquesta hem fet grups de cinc persones per poder debatre en grups
les qüestions plantejades després de veure un vídeo molt interessant sobre
aquest tema.
Hem de dit que la lluita contra la violència de gènere no s’atura i que amb una bona educació es pot arribar a ser un ciutadà responsable i respectuós amb els demés.
Hem de dit que la lluita contra la violència de gènere no s’atura i que amb una bona educació es pot arribar a ser un ciutadà responsable i respectuós amb els demés.
Finalment
una altra companya ens ha exposat el tema del “Teatre de l’oprimit”, en aquest
es realitzen una sèrie de jocs on el teatre representa la realitat social. La
proposta educativa que ens presentava la nostra companya era la formació d’un
taller que durés un mes, dins del sistema lectiu, amb una sessió per setmana
per a xiquets i xiquetes entre 10 i 15 anys, ja que aquesta edat és prou
crítica pel que respecta a l’estat social d’aquests.
Amb açò acabem
l’entrada d’avui, fins la pròxima!
No hay comentarios:
Publicar un comentario